گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

معرفی لاهیجان




لاهیجان از زیباترین شهرهای گیلان و از جمله ایران می باشد. موقعیت جغرافیایی این شهر در ناحیه کوهپایه ای ، که تپه ماهورهایی آن را به بوته های همیشه سبز چای در ردیف کاریهای منظم هندسی پوشانده است ، همراه با معماری بسیار زیاد و خانه های ویلایی با سقفها و رنگ  آمیزی متنوع ، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.


متن کامل در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب ...

معرفی سیاهکل





این شهر با موقعیت جلگه ای ، در فاصله 15 کیلومتری شهر لاهیجان واقع  شده است و رودخانه کوچکی به نام شهر جوب از وسط آن عبور می نماید که  زیبایی خاصی به این شهر بخشیده است (شیمرود از کنار شهر سیاهکل می گذرد و شهر جوب شاخه ای از آن است، شیم به معنی خشمگین است و چون این رود در شیب تندی جریان دارد این نام را بر آن نهاده اند.)


متن کامل در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب ...

معرفی تالش




شهرستان تالش با وسعتی معادل 872 کیلو متر مربع در ساحل دریای خزر و در انتهای غربی گیلان واقع شده است . این شهرستان از شمال به آستارا ، از شرق به دریای خزر ، از غرب به خلخال و اردبیل و از جنوب به شهرستان رضوانشهر محدود می شود.


ادامه مطلب ...

معرفی رودبار




این شهر از شهرهای کوهپایه ای گیلان است و بر دامنه کوههای البرز و تالش ، در کناره  رودخانه سفید رود و در امتداد باغهای انبوه زیتون قرار دارد. 


متن کامل در ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...

معرفی رضوانشهر


این شهر با موقعت جلگه ای در ساحل جنوب غربی دریای خزر و 63 کیلومتری  شهر رشت واقع شده است و رودخانه شفا رود از شمال شرقی آن وارد دریای خزر می شود. اقلیم آن معتدل مرطوب خزری است که از مناطق کوهپایه ای تالش اندکی خنک تر است . ساکنان آن به دو زبان تالشی و گیلکی (بیه پس ) تکلم می نمایند و دارای مذاهب تسنن و تشیع هستند. شهرستان رضوانشهر دارای دو بخش مرکزی و پره سر بوده و اقتصاد آن متکی بر کشاورزی و دامداری است ، مهمترین محصولات کشاورزی آن برنج ، گندم ، جو و ذرت می باشد که به صورت سنتی و نیمه صنعتی کشت می شود. از دیگر فعالیت های رایج در منطقه می توان باغ داری ، زنبور داری  و پرورش  کرم ابریشم و توتون کاری و گلیم بافی و تولید سرامیک اشاره نمود و از نظر صنایع کارخانه چوب و کاغذ ایران و ... را نام برد. کارخانه چوب و کاغذ ایران چوکا مهم ترین کارخانه چوب در سطح خاور میانه است.



متن کامل در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب ...