گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

خرشتم یعنی چه؟


نام خـرشتم از زبانهای محلی روسی یعنی جایی سرسبز گرفته شده و معنی آن به زبان فارسی ،خُــرم دشـت می باشد ؛ که دارای یک منظره زیبا و جلگه ای است .

بر اساس تحقیقات به عمل آمده از نیاکان و کهن سالان، این روستا دارای قدمت حدود 200 ساله در مکان فعلی می باشد و بر اساس شواهد بدست آمده محله قدیمی در آن سوی رودخانه در اطراف تپه کند زر بوده که به دلیل شیوع بیماری وبـا رفته رفته مردم به این سمت کوچ کرده و تشکیل محله جدید داده اند .

این روستا به دلیل استعدادهای کشاورزی ،شالیکاری ، چای و مرکبات و پرورش کرم ابریشم(نوغان داری) در فصول بهار و تابستان از نقاط کوه پایه ای و ییلاقات به این مکان جهت کار مراجعت می نمودند که طی سالهای متمادی در این محل سکنی گزیدند ؛ و همین امر باعث ازدیاد جمعیت بیشتر در این منطقه گردیده است.


در آینده بیشتر خواهیم نوشت ...


همایون                                           

                                                                               


استمداد از مسئـولیـن

املش خرشتم





مدت سه سال است که سیلاب پل میان گذر بین شهرستان های لنگرود و املش که از روستای سرسبز خرشتم می گذرد از بین برده  و مردم منطقه را با مشکل مواجه ساخته است .

بازسازی این پل باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کوتاه شدن مسیر این دو شهر میگردد و همچنین عبور از این جاده که دارای منظره زیبا و کوه پایه ای است چشم هر مسافر خسته را نوازش می دهد .

لذا شایسته است مسئولین مربوطه هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی و مردم روستا و منطقه را از این محرومیت نجات دهند.


 H.f


دانلود تصویر