گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

ورزش بومی - محلی در پارک فجر لنگرود اجرا شد


لنگرود - خبرگزاری مهر : رئیس هئیت ورزشی بومی - محلی لنگرود گفت: نخستین برنامه هئیت بومی و سنتی این شهرستان با ظرفیت بالا و استقبال بی نظیر مردم اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اسدی لنگرودی ظهر امروز در حاشیه این مراسم گفت: گیلان زمین با تاریخ هفت هزار ساله خود یکی از پر جاذبه ترین مناطق ایران در بخش گردشگری است.

وی همچنین افزود: حمایت از جشن ها و آئین های کهن و غنی مردم استان به دلیل بی اعتنایی در وادی فراموشی قرار گرفته است.

رئیس هئیت ورزش بومی - محلی لنگرود اظهارداشت: فرهنگ کهن و غنی استان گیلان برای انتقال به نسل آینده نیازمند پژوهش و ساماندهی اساسی است.

وی بیان داشت: حمایت از هنر و فرهنگ بومی - محلی و سنتی استان به ویژه شهرستان لنگرود یک ضرورت اجتناب ناپذیر است بنابراین باید به این مهم توجه ویژه شود.

اسدی ادامه داد: با حمایت های لازم در شهرستان لنگرود برای نخستین بار، بازی های بومی و سنتی راه بین المللی - راه ابریشم - در گیلان زمین برگزار خواهد شد.

دبیر هئیت ورزش بومی - محلی لنگرود نیز گفت: هر بازی بومی و محلی با توجه به شرایط جغرافیایی، آداب و رسوم یک جامعه به وجود می آید که باید برای تقویت آن تلاش کرد.

حجت علیزاده تصریح کرد: فضاهایی باید ایجاد شود تا این بازی ها ترویج  و خانواده ها با توجه به تجربه های که دارند بایستی این گونه ورزش ها را اشاعه و به فرزندان خود منتقل کنند، این درحالیکه بسیاری از کودکان و نوجوانان شناختی از بازی های بومی و محلی استان ندارند.

نائب رئیس هئیت ورزش بومی - محلی لنگرود هم گفت: در گیلان زمین بسیاری از آئین ها از قبیل نمایش " عروس گل " که نمایشی کمدیست متاسفانه از یاد رفته است.

نازنین انشائی افزود: این خطه از ایران اسلامی، سرزمین رنگ ها و جنگل های سبز است که تمام این موارد را می توان در پوشش محلی زنان گیلکی دید که با گذشت زمان این لباس های محلی از رونق افتاده است.

وی یادآورشد: در قالب جشنواره های مختلف باید توانمندی های زنان روستایی از قبیل صنایع دستی و غذاهای محلی در معرض دید دوستداران فرهنگ گیلان زمین قرار گیرد.

ادامه مطلب ...