گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

فریدون پوررضا دارفانی را وداع گفت.


"خواننده پس از باران"
فریدون پوررضا دارفانی را وداع گفت

 فریدون پوررضا خواننده پرآوازه سریال "پس از باران" دارفانی را وداع گفت.


فریدون پوررضا خواننده مشهور و پرآوازه گیلان عصر امروز به دلیل بیماری آسم در سن 80 سالگی در بیمارستان رشت دارفانی را وداع گفت.



متن کامل خبر در ادامه مطلب...

فریدون پوررضا در سوم مهر 1311 در لشت‌نشا متولد شد و از استادان آواز یونس دردشتی، سعادتمند قمی و غلامحسین بنان آواز ایرانی را آموخت و در سال 1333 کار تعزیه را به همراه علی به کیش آغاز کرد و در همان سال نمایشنامه‌ای برای تئاتر و اجرای آن در سالن سینمای لشت‌نشا نوشت.

شش سال بعد در آزمون خوانندگی رادیو گیلان رتبه نخست را کسب کرد و به طور رسمی خواننده شد و از اردیبهشت 1350 همکاری با تلویزیون را آغاز کرد و در همان سال به عنوان پژوهشگر آواهای بومی و با همراهی مشاهیر فرهنگی و هنری ایران سیمین دانشور، محیط طباطبایی، منوچهر آتشی، محمود عنایت، ایرج افشار و دیگر استادان برجسته دانشگاه تهران به لندن سفر کرد.


وی در سال 67 همکاری خود را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با کارشناسی موسیقی آغاز و در همان سال کنسرتی را در رشت برگزار کرد.


از آن تاریخ به بعد در شیراز، همدان، آلمان، رشت و تهران به اجرای برنامه و کنسرت پرداخت و دو کاست «می گیلان» و «گیله لو» را بیرون داد و در سال 79 تیتراژ و متن سریال پس از باران را اجرا و یک سال بعد مقام نخست موسیقی در فیلم و سریال‌های کشور را از آن خود کرد.


فریدون پوررضا برداشتی متفاوت از موسیقی فولکلور ارائه داده و از ملودی‌های دیلمان، گالش و گیلک، آهای زاکان در این راه استفاده کرد و با تحقیق در زمینه موسیقی بسیاری از ظرفیت‌های موسیقی گیلان را رشد داد و به گیلان و ایران معرفی کرد.


در همین جا سایت گیلان سرای من درگذشت آن مرحوم مغفور را به جامعه موسیقی و هنری ایران و خانواده داغدار ایشان تسلیت می گوید و از ایزد منان طلب صبر و شکیبایی برای آنان می کند.


صفحه نخست سایت


فریدون پوررضا دارفانی را وداع گفت ، وفات فریدون پوررضا ، مراسم فریدون پوررضا ، پشتیبانی کامل سایت گیلان سرای من از مراسم فریدون پوررضا ، استاد فریدون پوررضا ، در گذشت فریدون پوررضا، پور رضا ، استاد پور رضا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد