گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

آخرین کتاب زنده‌یاد فریدون پوررضا به زودی منتشر می‌شود


انتشارات ثالث کتاب «بررسی وضعیت موسیقی فولکلوریک گیلان» نوشته زنده‌یاد فریدون پوررضا را به زودی منتشر خواهد کرد.

 نشر ثالث که چند سالی در حال آماده‌سازی کتاب «بررسی وضعیت موسیقی فولکلوریک گیلان» تالیف استاد فریدون پوررضا است، به زودی این کتاب را چاپ خواهد کرد و از آنجا که مجوز کتاب صادر شده است اگر این کتاب تا نمایشگاه کتاب تهران آماده نشود، در بهار سالجاری آماده و عرضه خواهد شد.

این اثر که کتابی حجیم و پژوهشی جامع درباره موسیقی گیلان است می‌تواند به عنوان منبعی مطالعاتی برای بررسی وضعیت موسیقی فولکلوریک گیلان مورد استفاده قرار گیرد.


متن کامل خبر در ادامه مطلب...



بنا بر اعلام انتشارات ثالث، هفته گذشته فرزندان زنده‌یاد پور رضا (دو پسر و دختر وی) نسخه نهایی کتاب را به دفتر نشر ثالث آورده و خواستار این امر شدند که به علت نامساعد بودن حال وی در چاپ کتاب تعجیل شود که به دلیل حجم بالای کتاب علیرغم تلاش دست‌اندرکاران ثالث، چاپ کتاب در زمان حیات این استاد موسیقی امکانپذیر نشد.

همکاران ما هم در نشر ثالث همه سعی خود را کردند .آما از آنجا که حجم کتاب سنگین است متاسفانه چاپ کتاب به زودی مغدور نشد- نشر ثالث امیدوار است که کتاب فوق را هر چه زودتر در اختیارعلاقمندان به ایشان و فرهنگ گیلان زمین قرار دهد.


استاد پور رضا این کتاب را به همسرش تقدیم کرده بود که متن تقدیم‌نامه وی از این قرار است:


«توفیقات الهی در این خدمت فرهنگی هنری تقدیم به: ماه منیرم. ماه تابان شب‌های ظلمانی عمرم که یارم بود. یاری‌ام کرد و مزرعه‌ام را آبیاری کرد تا به چاووشی شالیزاران سبز رسیدم. مرده‌ها را زنده کرده، آفرین بر مردنش.»

فریدون پوررضا خواننده و موسیقیدان برجسته گیلان که اجرای تیتراژ و متن مجموعه تلویزیونی «پس از باران» را هم در کارنامه کاری خود داشت، چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 در سن 80 سالگی چشم از جهان فروبست.


صفحه نخست سایت


آخرین کتاب استاد فریدون پوررضا ، کتاب بررسی وضعیت موسیقی فولکلوریک گیلان ، آثار استاد فریدون پوررضا ، آخرین کتاب استاد فریدون پوررضا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد