گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

گیلان سرای من

سایت گیلان سرای من امیدوار است تا شما لحظات خوب و خوشی داشته باشید

نخستین جشنواره تمشک درروستای شبخوس پهلوی


نخستین جشنواره تمشک درروستای شبخوس پهلوی شهرستان املش برگزارمی شود




دهیار روستای شبخوس پهلوی املش از برگزاری نخستین جشنواره تمشک درروستای شبخوس پهلوی شهرستان املش خبرداد.
طاهره امیری افزود:این جشنواره در روزجمعه  دوم تیرماه از ساعت ۸ صبح  الی ۱۲ ظهر  با هدف معرفی گیاه "تمشک" و"خواص دارویی"  و فرآورده های جانبی آن برای نخستین بار در شمال کشور برگزار می گردد.
وی از برنامه های جانبی این جشنواره معرفی توانمند یهای روستای شبخوس پهلوی ،معرفی محصولات کشاورزی شهرستان ،صنایع دستی ،پخت انواع نان وغذاهای محلی یادکرد.



متن کامل در ادامه...

دهیار روستای شبخوس پهلوی املش اظهارداشت:دراین روز همچنین "مسابقه تمشک چینی" همراه بااهداءجوایز به نفرات برتر وخرید وفروش تمشک نیزازدیگربرنامه های این جشنواره است. 
وی خاطر نشان کرد:این جشنواره با همکاری ومشارکت شورای اسلامی ودهیاری شبخوس پهلو،شهرداری املش،تعاونی دهیاران بخش مرکزی وفیزیوتراپی ولیزردرمانی مرکزی املش  در محل روستای پایین محله شبخوس پهلو برگزار می گردد.

گفتنی است که تمشک مانند دیگر میوه‌هایی که در خانواده توت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند، یک آنتی اکسیدانت قوی است و خاصیت ضد سرطانی دارد. یک فنجان تمشک، ۱۴میلی‌گرم ویتامینC و ۸/۰ میلی‌گرم ویتامینE دارد.

علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد خوردن تمشک به "جلوگیری از روند پیر شدن" سلول ها کمک می‌کند و عملکرد بدن و مغز را بهبود می‌بخشد.

هر چند فروش تمشک در میوه‌فروشی‌ها محدود است اما اگر سری به جنگل‌های شمال زدید می‌توانید این میوه خوشمزه را پیدا کنید و پیری خود را به تاخیر بیندازید.



صفحه نخست سایت


خواص تمشک ، فصل میوه تمشک ، راز جوانی در تمشک ، راز جوانی ، میوه تمشک ، سلوش ،

روستای شبخوس لات ، روستای شبخوس پهلو ، اتفاقات فرهنگی در املش ، گیلان سرای من ، خرشتم می جان ، روستای من سلوش ، جشنواره فرهنگی تمشک نخستین بار در کشور ، ایران سرای من ، تالش سرای من است ، گیلان سرای من است ، معجزه تمشک برای جوانی تمشک ، مقاله درمورد تمشک ، درباره ، کولاک محله ، "خلیفه محله" ، خرشتم ، ایران سرای من است ، محمد علی ، کهلسان ، کهلستان ، خرشتم شناسی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد